Äntligen INNE!

Jag är inne. At last.
Det har jag inte varit sen jag på 80-talet var först i Älvdalen med ceriserosa tights (detta djärva modedrag fick jag dessvärre inget cred för - alla trodde jag glömt byxorna och gick i långkalsonger..)

Men nu är jag äntligen inne igen:

1. Jag har drabbats av SUA. Jamen ni veeeet väl att det är det senaste, alltså "Status Update Anxiety" (myntat av amerikanske psykologen Graham Jones) och betyder att man blir stressad och beroende av att konstant uppdatera sin statusrad på Facebook. Vad göra? Jag följer expertrådet att ta en "vit datordag" (mycket populärt har jag hört)

2. jag är flexotarian (osäker på om det ens heter så?), det vill säga jag äter mindre kött och är med andra ord en flexibel vegeterian. Deltids-veggo liksom. I mitt fall beror detta dessvärre inte på något medvetet politiskt ställningstagande utan enbart på att jag är 1, kass på att laga kött och 2. pank

Modemässigt ligger jag dessvärre sämre till än på 80-talet (då jag som sagt gick i bräschen för tightsens genombrott i Norra Dalarnas Vildmark). Alla ger fem plus till H&M:s nya kollektion av Matthew Wiliamson.
Själv har jag aldrig hört talas om Matthew.  Och jag ger definitivt inget plus alls till något av det jag sett, vilket bara bekräftar hur hopplöst efter jag är modemässigt (se mitt premiärinlägg om jeans i boots).
Dessutom tycker jag inte H&M-plagg ska kosta uppåt 2000 spänn, då känns det liksom inte så H&M längre. Folk som pröjsar två tusen för ett plagg brukar dessutom föredra andra skrytigare märken, vilka därtill helst står över hela plaget också så att ingen missar hur mycket stålar man lagt ut på detta enda plagg.
 
Så jag är ute på modefronten. Det ger mig bara två av tre rätt här, trendmässigt sätt. 

Hamnar jag då i kategorin  "halva inne"? Eller mest ute? Nu tänker jag lite som Claes Blom i senaste ledaren för Sköna Hem, där han talade om sommartrenden med inredning ute - det måste väl heta utredning, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0