Floppad tjejhelg

Tjejhelg! Egentid! Oavbrutna konversationer! Måltider utan kladd! Fika utan blöjbyte!
Längtan var med andra ord stor.
Och den kraschlandade direkt på fredagkväll.
Då bröt nämligen min magsjuka ut (och alla mina högravande idéer om att jag tillhör någon särskilt utvald blodgrupp som aldrig får magsjuka gick en snabb död till mötes). Dagen efter drabbades även sonen.
Den efterlängtade vännen var klok nog att fly fältet. Rädda det som räddas kan! Hoppa från det sjunkande skeppet!

Nu sitter vi här, bleka och svaga (men smala! Vilken känns tursamt för mig, men lite oturligt för den redan sparrissmale sonen). Och vi har det faktiskt ganska mysigt, vi två. Fyraåringen och jag, ensamma för första gången någonsin!
Solen skiner in genom skitiga fönster och snön smälter och droppar från taket.
VI är långt från civilisationen, uppkopplade via en urseg analog anslutning, mobiltäckningen är ytterst sporadisk och pendlar vilt mellan "Endast nödsamtal" och full täckning, inom loppet av nanosekunder.
Nu ska vi se om det kommit några lamm hos vännen på andra sidan sjön.
Sen ska vi gosa ner oss i soffan och ha biokväll och se på Dunderklumpen.
I morgon anländer övriga familjen - men tills dess är det bara vi!

Glad Påsk!


Kommentarer
Postat av: Petra

Tack Fia ändå för en super-duper mysig helg!!! Jag tyckte att vi fick till bra vuxen-kvalitets-tid trots magsjukor....

Nu har vi all anledning att ta oss en till egen helg. Kram!

2009-04-12 @ 18:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0