Bloggsemester

Det har varit lite dött här på bloggen ett tag. Anledningarna är två:

1. Jag har varit upp i Norra Dalarnas vildmark där inte ens den fasta telefonin går att lita på. Och där Telenors täckning i princip är obefintligt, oavsett vad deras kundtjänst påstår. Enda stället jag har bra mottagning är på ICA-parkeringen "på byn". Sen kan man få en liten plupp på skalan om man står på tå på en pall i köksfönstret. Men oftast står det Endast Nödsamtal på displayen. Jag tvivlar på att ens dessa skulle gå fram.

2. Jag vägrar, ja, v-ä-g-r-a-r att falla ner i det där kletiga bloggträsket där man måste rapportera ALLT. Allt. Personligt. Hela. Tiden. Typ "Nu ska jag sova", "idag tittade jag på ett skärp på H&M", "nu ska jag gå och bajsa". JAG VÄGRAR.  Det har knappast något allmänintresse och är fullständigt under min värdighet.

Så - därför blir det lite segt här emellanåt. Men jag ska vässa pennan i sommar. Jag lovar.
Men först blir det ännu segare. Om en vecka drar vi till franska Alperna, till en by med typ två hus (och i det ena bor svärföräldrarna). Brödbilen kommer en gång i veckan. Äggen köper man hos grannfrun. Internet har de inte ens hört talas om.
Fast det förstås, det är inte förrän om en liten vecka. Tills dess ska jag rocka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0