Hata Harembyxor

Vad är nu detta.. Överallt på stan ser man dem. Klädkedjans affischpelare med historiens mest obegripliga plagg.
HAREMBYXAN. Jamen hallåååå? Vad är grejen!? Jag fattar det verkligen inte.

1. De är fula
2. De är opraktiska
3. De är inte smickrande för någon kroppstyp. Alls.
4. De är fula.
5. De är fula.

De är dessutom verkligen ingen "vårnyhet". Brallan har ju minst ett par tusen år på nacken! Och nomader och andra tidigare "Haremsbrallafans" hade säkerligen sina skäl att överge den. Typ:
1. De är fula.
2. De är opraktiska.
3. De är inte smickrande för någon kroppstyp. Alls.
4. De är fula
osv. (upprepa nr 1. tills du avreagerat dig)

Tänk att kasta dig upp på en kamel i öknen  med den där brallan fladdrandes i stora sjok kring knäna. 
Just det. Det funkade troligen inget vidare.
Och inte har det blivit lättare av att kamelen idag är en 21-växlad citybike. Den är bara fullständigt opraktisk och osmickrande och tvärful.
Enda möjliga funktionsområdet jag kan tänka mig är att lufta en eventuell svampinfektion (a la Tillsammans). Tätt och kroppsnära är ju verboten i det läget har man hört så då är den åtminstone helrätt, harembyxan.

Men sorry, jag kommer inte att haka på trenden den här gången heller.
Och all ni som fortfarande försöker skaka liv i Harembyxans Revival. 
Släpp taget. Let go. Move on. 

Och till er som fortfarande klamrar er kvar: Nu på 2000-talet finns det faktiskt receptfria krämer på Apoteket som tar hand om problemet bätre än huskuren Harembralla.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0