Tema teknik

Teknik har aldrig varit min grej, om man säger så. Tillhör inte direkt de så kallade "early adapters". Kan uppenbarligen inte ens stava till det.
Detta är ett litet hinder i mitt bloggande.
Jag har nämligen bara diffus koll på hur jag ens lägger in nya inlägg. Och typ där tar kunskaperna slut. Men jag jobbar på det. Ha överseende.
MIn avsaknad av känsla för teknik har emellertid aldrig hämmat mig. För nåt år sen iklädde jag mig glatt rollen som "teknikreporter". Skrev för bland annat Nokia och OnOff om prylar jag aldrig en skulle kunna hitta "on" knappen på. Jag var mer "off" om man säger så.

Värst var när jag skrev ett stort knäck om Lcd vs plasma-tv (på den tid det då ens fanns plasma-tv, det är ju helt 2006). I samma veva skulle vi själva köpa tv och jag hade noll koll. Blev därför jätteglad när det damp ner en hel tidning från OnOff som i detalj avhandlade ämnet ur ett konsumentperspektiv. Värsta köpguiden! Kanon!
Jag gick igång och lusläste texten och laddade till tänderna med alla argument jag skulle bombardera mannen med (jag hade nämligen hört att plasma var bäst om man gillade film och det gör jag).
Tyckte emellertid efter ett tag att texten verkade märkligt bekant, trots att ämnet kändes helt främmande. Kastade ett öga på bylinen - mycket riktigt: Sofia Zetterman
Helt sjukt. Jag hade själv skrivt den! Och jag mindes inte ett ord av vad alla produktchefer och andra sakkunniga kämpat med att förklara för mig. (Texterna var dock oklanderliga.)
Behöver jag ens säga att jag förlorade alla tv-förhandlingar  i hemmet (och all trovärdighet som teknikreporter) .
Och ja - det blev en LCD som mannen ville.

Men lugn bara lugn. Nu tar vi nya tag.
Numer är jag nämligen nybliven "Motorreporter".
Och ALLA vet ju hur bra jag är på bilar  ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0