2760 minuters orgie


En helg består av två dagar.
48 timmar kort och gott.
Eller 2880 minuter.

Av dessa 2880 minuter bestod 120 minuter av hård fysisk fostran by NMT.
So far so good. Jättebra. HÄRLIGT! rentutav.
Men va f-n hände med övriga 2760 minuter?
Hur kunde det gå så fel? Så fort?

Hela 2760 minuters orgie i latte, lussebullar, sovande, slappande och shoppande.
På något sätt känns det inte riktigt som att jag har hittat den rätta balansen mellan träning, vila och en sund kosthållning...

SUNDA TIPS, anyone?

Kommentarer
Postat av: staffan



Ja, vad hände borde det inte vara tvärtom? alltså 2760min träning och 120min annat :=)



/Staffan



Ps, vi syns väl imorgon?

2009-11-29 @ 21:50:28
Postat av: Sofia

SJÄLVKLART ses vi i morgon!! Och mannen har lovat ut nybakad lussebulle vad jag förstår?

2009-11-29 @ 22:23:45
Postat av: Jojje

OK här kommer SUNDA TIPS;



Latte, lussebullar, sovande, slappande och shoppande är helt OK som belöning eftersom du kört NMT så duktigt! NJUT av det! Dra bara ner avsevärt på mängden...med den vunna tiden skulle du ha:



tagit en lååång söndagspromenad, gärna i Massaj-dojjor, i solen på Djurgården,(ger motion, meditation, hälsosamt ljus, D-vitamin och frisk luft)och efteråt en hälsobrunch på Yogayama.



- ät mycket frukt och bär, ännu mer grönsaker, nyttiga fetter (kokosfett, oliv-rapsolja, avocado), fisk, fågel, långsamma kolhydrater, nötter och frön. UNDVIK socker och vetemjöl.



- social samvaro i någon form mår man bra av eftersom vi är ett flockdjur.



- glöm inte bort hjärngympa i någon form! T ex korsord, sudoko, schack, bridge.



- ersätt TV-tittande som är nollstimulans för hjärnan med att läsa en bok.



- se till att få kvalitetssömn! Lägg dig tidigt, varva ner innan läggdags, svart & svalt i sovrummet, nytvättade sängkläder, se till att få dagsljus så tidigt som möjligt på dagen (bra för reglering av sömnhormonet melatonin), sov ej på dagen.



- avsluta morgonduschen med ISKALLT vatten.



- beröring, typ gosa med någon (med djur eller massagebehandling el dyl funkar oxå), ger dig -må bra lugnande hormonet- oxitycin.

2009-12-01 @ 12:16:15
Postat av: PG

Otroligt imponerad av dina matematiska kunskaper, antar att detta beror på inbyggda miniräknare i datorn, och då menar jag inte 48x60 utan 2880-120. Tyvärr är nog ensam om att tycka det är kul ;-)

2009-12-05 @ 00:53:58
Postat av: Sofia

JOJJE! Du är min nya hälsoguro!!! Lever du som du lär? Imponerad i så fall. SJälv blir jag mest matt av allt prat om härdade fetter och andra pekpinnar. Och duscha iskallt går ju fetbort! Men jag har åtminstone ett nörd-förflutet som medlem i skolans schackklubb på mellanstadiet, får man möjligen extrapoäng för det?



JÄTTETACK för tipsen!

2009-12-05 @ 19:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0