75 minuters fysisk fostran

Höll nästan på att missa ett Magnus-pass idag. Och det törs man ju inte. Törs inte ens tänka på vilken typ av kollektiv bestraffning det skulle ha lett till. 58 armhävningar? 72 burpies?
Jag kan höra honom ryta på det där till  en början skräckinjagande men sedan mest liksom härliga sättet.
– Nej 72 sa jag!! Ingen slutar förrän jag säger till. Vi får börja om från noll. NOLL. ETT. TVÅ...

Men vid femsnåret har jag liksom ingen karaktär, ingen träningsmoral heller och knappt ens nån tankeverksamhet. När klockan ringde stängde jag raskt av den.
Tänkte att det vore nog bäst med en sovmorgon. Bäst rent fysiskt alltså, att kroppen får sova, vila, återhämta sig. Tre timmars sömn per natt är ju inte bra. Även om jag VILL träna. Men man vill ju kroppens bästa. För cellförnyelsens skull till exempel, den är ju viktig har man ju hört. Kroppen ville helt klart sova.

Ni vet, när man ligger där under duntäcket tänker man ju inte alls likadant som man gjorde när man kvällen innan planerade hela livet. Allt man skulle bocka av och hinna med. Hur tokeffektiv man skulle bli i Det Nya Livet som snart skulle börja. Så fort klockan ringer.
jag brukar ha storartade planer om kvällarna. I Det Nya Livet ska jag hinna allt och lite till.
Typ lära mig flytande franska och rensa barnens garderober och börja med ny hälsodiet utan tillsatser och läsa alla klassiker för att framstå som smartare på sega parmiddagar och sluta dega framför fejsbook och ringa farmor oftare och ta tag i alla surdegar på jobbet och sluta smygäta barnens godispåsar och springa en mil varje dag och börja skölja av tallrikarna innan man stoppar dem i diskmaskinen och blir en sån där skön lekmamma. Amen.

Just när jag nöjd med mitt hälsobeslut (vila kroppen, cellförnyelse) somnade om vaknade rabiata trean.
Och väckte tvåan och puttade ettan ur sängen. Tre galna kids vakna vid fem.
Fan fan fan. Träna? eller deala med tre kids vid fem?
Ingen rocket science direkt: Nytt rekord Täby-Östermalms IP: 11 minuter. Plus två rödljus.
Tur att det inte var Johan-som-snart-är-polis som höll i passet.

Magstarke Magnus var däremot på plats och det med besked. Hans mistlursliknande morgonhälsning gjorde ingen besviken:
– IDAG. ÄR DET DAGS. FÖR 75 MINUTERS FYSISK FOSTRAN. SEN DUSCHAR NI. GÅR TILL JOBBET. SEN ÄR DET HELG. FRÅGOR PÅ DET?
Näää...eller..exakt HUR menar du att man ska stå på varandras fötter/sitta på varandras knän/hänga mellan varandras ben, ligga raklång och studsa upp stående/kräla i björngång/göra pullups och nackbrottning?
Nej just det ja. NMT. Tänk inte. Gör.
Och vips så gick styrkepasset av bara farten. Var faktiskt knappt svettig. Ett Magnus pass som inte kan räknas till kategorin spy-fys-pass. Mycket skumt. Misstänker att det bara var lugnet före....lördagens storm.
Om nio timmar lär jag få svar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0