NMT INTENSIIIIIV


Onsdag morgon. Uppställning 6:15. NMT INTENSIV pass med en för dagen skoningslös Johan.

Dessvärre hade min personliga intensivuppladdning gått våldsamt dåligt. Typ tre timmars oavbrutet avbruten sömn (vet ni hur LÅÅNG och jobbig en sexåring är i sängen? När han snurrar runt på tvären hela tiden i nån slags galen breakdance? Och man samtidigt har en femåring i armhålan och en svartsjuk tvååring som promt vill dela kudde?)
Frukost blev det ingen heller. Kunde omöjligen peta i mig de där svartprickiga gamla bananerna.

Men jag körde riktigt INTENSIVT in till stan, slog personligt bästa till tullarna. Kände även INTENSIVT hur trött jag var när vi ställde upp oss vid IP. Och hur INTENSIVT jag INTE ville börja dagen med galna INTENSIV-armhävningar följt av INTENSIV tokuppvärmning i 3-minuterstempo.

Vid det här laget var jag lätt kräkfärdig och kände för att ta ett riktigt INTENSIVT snack med den eller de individer som klagat på att passen är för softa. Och tvingat fram denna galna INTENSIV-hysteri. Fann mig plötsligt på en sunkig åker full med gigantiska kobajor. Ett utmärkt ställe för INTENSIV-spurter som snart övergick till ett INTENSIVT och ganska okontrollerat surfande i kobajs. Lite INTENSIV brottning med skojiga och INTENSIVA kullerbyttor är icke att förglömma. Vi fick även bära varandra i backarna i vanlig ordning, ett alltid uppskattat och rasande INTENSIVT inslag.

INTENSIV tokjogg mot IP. Om någon hade hyst förhoppningen om att ett så galet INTENSIVT pass kanske skulle vara något kortare, och att plågan snart skulle vara över, så var ju det bara att fetglömma. En halvtimmes INTENSIVA styrkeövningar följt av nya INTENSIV spurter följde.

INTENSIV stretchingen tog man däremot lite light på tycker jag. Och själv fick jag ju hetsa iväg för att INTENSIV lasta bilen med en hysteriskt stor byrå (har fyndat intensivt på Blocket nu igen..) som knappt gick in trots bortmontering av säte och 7-sitsig Renault Espace. Körde sedan INTENSIVT till verkstaden där jag fick köra INTENSIVcharmning av snubbarna för att få bilen fixad före dagishämtning.

Sen längtade man bara efter en INTENSIV frukost följt av en som vanligt INTENSIV jobbdag på redaktionen..innan dagishämtning.

Och som småbarnsmorsa med 3 barn under 6 är kan jag lugnt säga att det var NU, i kapprummet på dagis, som det RIKTIGA INTENSIVPASSET inleddes. Det som inte pågår softa 75 minuter utan är långt som ett maraton. Och känns som ett ultra-lopp. Tre-fyra timmars INTENSIV aktivitet med barn som inte vill äta, inte vill bada, bara vill spela ninjaturtles på playstation och vägrar ta på pyjamas...INTENSIVT kan man säga att det var tills alla dampbarnen är i säng.

Längtar nu INTENSIVT till nästa pass.
Och om nån är sugen på att ta INTENSIV-passet hemma hos oss mellan 6-8 på fredagmorgon så är det bara att höra av sig (jag åker nämligen hellre på NMT).

Jag vågar lova att ni kommer få ta i så att ni kräks innan alla kidsen står påklädda med borstade tänder utanför ytterdörren!!!

Kommentarer
Postat av: staffan

Sofie:



Härligt intensitet i inlägget :=)



/S

2009-11-05 @ 00:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0