Vart tog den söta lilla flickan vägen?

Brandmannentröja. Alternativt pirattröja.
Skitiga byxor.
Och en gigantisk cowboyhatt.

Det är vad min tvååriga dotter har på sig. Trots att hon har en garderob full och fräcka tunikor, tights och klänningar.

Det var också i denna utstyrsel hon idag gick till Täby C med mig. Just cowboyhatten i vuxenstorlek kändes som ett störande element, but what the hell.
Hon fick hänga med brorsorna till leksaksaffären, smart drag tänkte jag. Så kan man kolla in vad hon verkar intresserad av, så här inför jul. Dockvagn kanske? En sån där talande docka jag själv drömde om med napp och hela kittet?

Min dotter fastnade för tre saker i hela butiken. En gigantiskt stor Blixten McQueen-bil. En avancerad bilbana. Och en gul bandyklubba. Det krävdes två personer för att brotta ner henne vid utgången och ta ifrån henne klubban hon fått grepp om och vägrade släppa.

Så nu undrar jag bara..den där omtalade prinsessfasen...när exakt infaller den?




Kommentarer
Postat av: MarathonMia

Prinsessafasen inleds vid 3-årsåldern och kulminerar vid 4. Då kommer det att vara volanger och skor-som-låter-när-man går som gäller. Mössa fungerar inte med diadem - se till att ha en rosa toppluva med mycket bling-bling i beredskap...



Cowboyhat i Täby C är hett!

2009-11-12 @ 13:31:46
URL: http://marathonmia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0