Förändring på G.

Jag vet. Det är NÅGOT TJATIGT att jag bara skriver (läs: skryter) om min träning nu för tiden.
Som om jag inte gjorde något annat än tränade. Och tja, det är ju ungefär så det känns. Hur nu totalt 3 timmar och 45 minuter i veckan kan bli så betydelsefulla i ens liv är ganska ofattbart.
Veckan har ju faktiskt hela 168 timmar. Det betyder att jag ägnar 164 timmar och 15 minuter åt annat än att träna varje vecka.

Ändå är det enda jag tänker på, pratar och skriver om, min träning.

Get a life Sofia, tänker man ju gärna i det läget. MEN DET ÄR JU PRECIS DET JAG HAR GJORT!!!
Efter att ha hasat runt med barnvagnar och skötväskor och mammalatte och tröstshopping och tröstfika och tröstdokusåpor och tröstchoklad i drygt sex år känns det som jag äntligen har skaffat mig ett liv.
Ett träningsliv åtminstone.
Nu återstår bara en uppryckning på övriga områden i livet.

Önskelistan denna månad lyder som följer:
  1. Sluta laga halvfabrikat till barnen (och köpa hämtmat till oss vuxna).
  2. Sluta laga halvfabrikat till barnen och lära mig laga RIKTIG mat.
  3. Sluta laga halvfabrikat till barnen och börja gilla att laga mat över huvudtaget.
  4. Sluta laga halvfabrikat till barnen och börja planera veckomenyer och storhandla så där präktigt för få stressfria, hälsosamma middagar och största möjliga medlemsåterbäring från Coop.
  5. Sluta laga halvfabrikat till barnen och förvandlas till en kreativ, härlig, grönsaksdyrkande matmamma som bara svingar ihop kulinariska näringsriktigt sammansatta middagar i samma tempo som Tinas Cook Along.
  6. Fred på jorden.
Ok. Det finns kanske några fler områden jag tänkte putsa upp lite, men man ska göra små små förändringar och klamra sig fast vid dem. Ett steg framåt, två tillbaka.

Nästa vecka kanske vi hoppar blodpuddingen?
Bara en sån sak (det är ju hur stort som helst)

UPPÅT! FRAMÅT! FÖRÄNDRING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0