Dunka mig gul och blå


Jag har, för första gången i historien, vunnit familjens "Värsta-blåmärket-tävling". Och ja, as sick as it may sound, det är något jag är stolt över.

Jag tog hem segern över barnens svårslagna hornliknande lila bulor på skenbenen genom att briljera med mitt lila-grön-gula värstingmärke på vänster höft, i kombination med det groteska märket på låret, det lila på knäet, skrubbsåren på armbågarna och de tre sköna vinröda märken under höger knä.

Nej. Vi har inget misshandels-case i familjen. Märkena är helt enkelt små fina bevis för att jag var på onsdagens konditionspass med Brutale Bruno.


Här kommer THE TOP TEN REASONS TILL MIN GRYMMA BLÅMÄRKE-SEGER:

10. Uppvärmningsjoggen med jägarmarsch i galet tempo (ok inget blåmärke kanske men lika jobbigt som ett blåmärke)

9. Trettio situps under gemensamt vrål "Beach 2010! Beach 2010! Jag låg på en mycket obehaglig sten (= blåmärke).

8.  Trettio armhävningar med klapp (MED KLAPP!)(Klapp = platt fall mot marken = blåmärke)

7.  Att stå i armhävningsposition och försöka slå ner varandra. Jag mötte en expert och dunkade i marken fortare än jag hann blinka. Tre gånger. = Blåmärke, gulmärke, grönmärke.

6.  Magsårsframkallande magträning med nedräkning från 37, där vi skulle ligga med raklånga ben 10 cm över marken. Plågsamt! (typ som ett MENTALT BLÅMÄRKE)

5.  Den skojiga lilla leken då vi ska hoppa runt som Baloo i Djungelboken och klappa varann på axel, höft och huvud. Ni hör ju själva. Klappa = blåmärken.

4.  Lagtävlingen där vi skulle åla under varandra i rasande tempo över en halv åker (givna blåmärken)

3.  Att hoppa i framåt i skottkärre-position kan ju bara resultera i en enda sak. Fall mot hård mark. Blåmärken.

3.  Lagtävlingen där vi skulle kräla över varandra – ett fullständigt idiotiskt inslag som endast går ut på att     man får smällar på alla exponerade kroppsdelar av skor, knän och annat då man agerar matta till 90 kilo tunga, hysteriskt ålande träningskamrater

AND THE NUMBER ONE REASON WHY I WON THE "Värsta-Blåmärket-tävlingen" IS:

1. Den brutala brottningen med tre stycken 190 cm långa män på rad (you know who you are..) (GISSA vem som dunkade i marken...gul och blå?)


PS. Vad straffet för losergänget i lagtävlingarna blev? En minut med händerna i det iskalla vattnet i bäcken. Tilläggas bör att jag själv var en vinnare, som ändå hade frostskador på händerna enbart efter att ha krälat så mycket på det frostklädda gräset

PS. 2. Glömde att vi hade besök av Man Magazine. Behöver jag ens säga att de fick kräla genom röret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0