Trash TV

Jag är gräsänka. Efter en utdragen kamp där jag (tror) jag tog hem segern så sover alla kidsen.
Egentid! TV-tid! Sitter och smaskar chokladbollar (de där jag köpte till barnen som muta i helgen, men som jag nu snart smaskat i mig helt på egen hand). Jag behöver faktiskt stärka mig med något som lugnar nerverna (choklad hjälper mot precis allt) för att klara tv-kvällen.

Jag smygkollar nämligen på programmet som alla pratar om men ingen tittar på.
Ja jag pratar så klart om svenska Hollywoodfruar. Vilken skit-tv. Helt värdelöst.
Märkliga människor som lever mycket märkliga liv och har märkligt höga tankar om sig själva, och märkligt låga tankar om alla andra. Det blir lätt pinsamt. Fast pinsammast av allt är ju att man snabbt blir fast i den klibbiga handlingsbefriade handlingen.

Snälla, kan ingen ge Anna Anka en stor fet smäll? Och en rejäl portion husmanskost? Och ge hennes barn numret till BRIS?
Sätter nu allt mitt hopp till att Robban Aschberg tar tag i den saken i kväll klockan 22:00
Kvällens citat:
"Utan mitt läppstift känner jag mig exposed, rädd, nervös"  (Maria)
(tyckte inte Mrs Ankas blow-jobcitat behövde upprepas i detta sammanhang...)

Kommentarer
Postat av: Anders i Gbg

Hej Sofia. Ramlade in på din blogg av en tillfällighet och läste inslaget om TV och Anka. Och TV3´s vinkling är ju mer än anmärkningsvärd. Dock såg jag även Skavlands samtal med henne från i helgen där de försökte få hennes uttalanden till "en frisk fläkt i en annars så tråkig jämställdhetsdebatt". Jag kör en kurs i Storytelling i november och jag skall nog använda mig av exemplet "Anka och jämställdhetsdebatten" när vi kommer in på temat "the best story wins". För humorn måste finnas där – annars lyssnar ingen (eventuellt endast de redan frälsta).

2009-09-29 @ 10:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0