D Friends


Har utkristalliserat en ny vänskapskategori. Ny för mig i alla fall. Och viktig.
Jag kallar dem D Friends. Divorced Friends.

De har en rad fördelar (utan inbördes ordning):
  • De har barnfria dagar.
  • De vet alltid preciiiis vad jag pratar om.
  • De vet hur ont det gör att säga hejdå till barnen.
  • De vet varför man trycker i sig en påse godis på väg hem till den tomma lägenheten.
  • De har full förståelse för att man toksveper tre glas rött i rasande fart första ensamma kvällen.
  • De har alla sunshinestories om hur deras liv blivit bättre P.D. (post divorce)
  • De är toppen på att lyssna, peppa och ge råd, vilket förstås alla mina vänner är, men D Friends har stenkoll på P.D-situationens pros and cons.
  • Och – de vet hur man njuter av de där barnfria dagarna.
  • En intressant nämnare för alla D Friends jag hittills träffat är att de dessutom är träningstokiga. Med stort T. Vilket förstås bara är ett stort plus även det.
De är coola, alla D Friends.

Tack för att ni finns!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0