Jogging Queen

Mitt nya liv har börjat!
Jag har joggat - och inte bara det - JAG HAR JOGGAT 11 KILOMETER! Elva! (11!).
Fattar ni hur stort det är? Hur otippat? Hur jäääää-la lååååååång!?

Jag har inte joggat elva kilometer sen 1987, då jag sprang en kvartsmara mot inga mindre än Ingo Johansson och Floyd Patterson hemma i Älvdalen. Då hasade jag mig med nöd och näppe i mål ett par meter före Ingo.
Och han vägde kanske sju gånger min vikt och var inte direkt i toppform. Till mitt försvar kan jag säga att jag nyss skrivits ut från sjukhuset med lunginflammation och nässelfeber.
Men i ljuset av att Ingo och jag var absolut sist i hela loppet så kanske inte ens det räcker som ursäkt.

Men nu ni, nu är Zetterman on a roll.
Fast jag hade förstås ingen som helst tanke på att jogga elva kilometer. Eller att ens jogga alls.
Jag drog i väg på ren ilska och då jag missat gymmet var det enda sättet att ta mig ut ur huset., bort från blodpudding och galna barn och grisigt köksgolv och kladdiga fönsterrutor täckta av fettfläckar från små barnhänder.
Så jag joggade friskt på mot Mörtsjön, en nätt runda på 2,5 kilometer. Bra att börja med sådär. OM man är nybörjare alltså. Två kilomter, det borde man ju kunna sega sig runt, efter alla step-klasser.

Tyvärr missade jag Mörtsjön något. Med ett par kilometer närmare bestämt.
Jag sprang och jag sprang och jag sprang. När jag äntligen träffade en levande människa (en som inte såg ut som en presumtiv våldtäktsman åtföljd av knarkhund) och frågade efter Ella gård såg de helt frågande ut. Ella vad?
Jag var i SOLLENTUNA. EDSVIKEN.
Inte ens rätt KOMMUN!  Där vimsade jag runt i skogen tills jag var tvungen att fråga till och med den presumtiva våldtäktsmannen med knarkhund om vägen, för det var bara vi två som fortfarande vimsade runt där. Hans tips var att följa samma väg tillbaka.
Det gjorde jag.
Jag sprang och jag sprang och jag sprang.
Elva kilometer! Jag klarade det!

Så vad spelar det för roll om jag inte är en Dancing Queen (se tidigare inlägg...)
Jag är JOGGING QUEEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0