Den "Siste Bloggaren"

Jag är knappast först om att starta en blogg. Snarare sist. Eller åtminstone sjukt sen att haka på bloggtrenden.
Den är ju typ redan förbi.

Till mitt försvar kan jag bara säga att jag faktiskt har startat två bloggar tidigare. Men inte ens jag själv kan komma ihåg vad de hette eller hur man hittar dem i cyber space. Men det är bara att gå på det igen alltså.
Fast det är förstås jäkligt irriterande att man alltid är sist ut med allt som är trendigt. Typ jeans nedstoppade i stövlarna.

Säsong ett: Jag var chockad. Tyckte alla såg ut som stora kycklingar med små pinnar till ben. Inte helt fördelaktigt för alla kroppstyper om man säger så. Jag insåg åtminstone mina egna begränsningar.

Säsong två: Fan. Tar det aldrig slut? Alla har fortfarande jeansen nerknölade i stövlarna. Måste gå ner i vikt så jag kan haka på trenden utan att se ut som fet kyckling med pinnben.

Säsong tre. Jag bara gör det! Hakar på alltså! Jag vågar! Jag är vild och vacker!
Och jag är den ENDA som fortfarande går runt och tror att det är trendigt med jeansen nedstoppade i stövlarna.
(dock: jag har blivit lite smalare! Välj glädje!)
(VÄLJ GLÄDJE är för övrigt mitt nya budord här i livet - tack tack tack Kaj Pollack!

Detta leder mig smidigt fram till - ninnani-nani-na-na! DAGENS BOKTIPS!

  • Att välja glädje - av den nyss nämde förträfflige Kaj Pollack.
    Läs it- Learn it - love it- live it!

Nu har jag i alla fall sent om sider bestämt mig för att nu mina vänner,  nu jävlarimig ska det bloggas!
Även om bloggtrenden redan är passé...


Kommentarer
Postat av: Lena Barke

Heja Fia!

Du e bara bäst! Sällan har jag skrattat så mycket!Ta det nu lugnt med alla barnen och fransosen så ses vi snart!

kramar från Lena

2009-03-06 @ 18:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0