Femårskalasande

Nej. Jag har inte gått i idé vid fel tidpunkt på året.
Jag har inte heller trillat av pinn eller snubblat på vår nya spiderman-robot och hamnat i koma.
Jag har 5-årskalasat i dagarna tre.
Herregud. Firandet överträffar alla mina egna tidigare födelsedagar.
Presenterna också.
Bara sånt man inte ens kan namnet på - gormitisar hit och bionicles dit, pokemons och turtles och gud vet allt vad det är. Tacka vet jag mormor och morfar som kom med en rejäl cykel. Den är åtminstone användbar.

Vi körde heldag på Grönan och barnen åkte i princip allt som gick att åka om man är under 140 cm. Anton lyckades till och med sträcka på sig så han slank med på några attraktioner med 120 cm gräns.
Själv åkte jag väldigt lite. Tekopparna var väl det mest vilda jag satte mig i.
Resten av tiden åt jag. Hamburgare, pommes frites, godis, latte, pizza (ja det är sant! Inom loppet av några timmar bara!)
Jag hade nämligen varit på Yoga med massa anorektiker, men det är en annan historia.

Dagen efter var det kalas i vår trädgård. 12 vilda ungar, lekar, fiskdamm, tårta. Den ena var otacksammare än den andra.
Äckligt, jag gillar inte tårtan.
Å jag äter inte såna här kakor.
Jag vill inte ha det här.
Å jag tål inte ägg (skulle du kanske informerat om LITE tidigare?)
Jag vill ha nåt annat!

Otack är världens lön.
Kanske dags att dra den där om barnen i Afrika i alla fall? (jag veeeet, jag har lovat att lägga ner den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0