Kampen mot busken, del 2.

(nej, jag menar inte min egen buske, ingen buskhumor här inte..)

Det var tre år sen sist. Sist jag försökte utrota den livsbejakande busken som blockerar hela vår entré. Jag kämpade i över ett års tid sist jag gav mig in i striden. Jag grävde med spadar (två skaft gick av på kuppen), jag klippte med grensaxar och sekatörer, jag högg med yxa som en galning.
Inget kunde rubba busken. Jag försökte få loss den med bilen. Den satt som berget. Då försökte jag ta kål på den genom en långsam, kall död. Nämligen genom att låta hela rotsystemet vara framme hela vintern, sen skulle det liksom bara vara att hacka upp den döda busken på vårkanten, tänkte jag smart.
När våren kom spirade vår buske som aldrig förr. Den växte sig blixtsnabbt dubbelt så stor.
Det var väl där någongång jag gav upp.

I år tar jag nya tag. Den måste helt enkelt bort. Vi kommer inte in med barnvagnen längre!
Ikväll har jag hackat på mitt mest aggressiva sätt med två spadar, en yxa och - mitt nya hemliga vapen: EN KOFOT!
Denna gång lovar jag er: Jag ger inte upp. Jag ska vinna. VINNA!

Låt mig betona detta med ett favoritcitat: 
http://www.youtube.com/watch?v=ZvzIw7fyA2k

PS.
Kampen mot busken, del 1 hittar ni här, på sid 5
http://www.erasweden.com/Global/Nytthem/2006/nytthem_nr16.pdf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0