Mitt nya bättre liv, del 2.

Mitt nya liv som en bättre, andligare och härligare människa fortsätter i rafflade takt.
(har med andra ord inte direkt kommit så långt i utvecklingen att jag är redo för the slow movement..)

Men jag ska åtminstone sluta prata skit.
Bara känna kärlek inför allt och alla istället.
Tänka goda tankar om alla istället för att älta deras brister.

Så här i inledningsfasen är det inte helt lätt att bryta en 30-år gammal vana. Det får ni ha överseende med. Men jag kämpar på.
Idag slutade detta med att jag och min vän in the Ella Farm hood fastnade i att älta VÅRA BRISTNINGAR istället för andras brister. Vilket i sin tur ledde till att hennes man gick ur rummet då det blev aningen för intensiva förlossningsstories.

Men från och med nu betraktar jag alltid glaset som halvfullt istället för halvtomt, så jag väljer att betrakta detta som ett steg framåt.
The only way is up, baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0