Yoga FÖR ätstörningar

Jag har varit på yogakurs.
Yoga FÖR ätstörningar. Det hade känts naturligare om det varit Yoga MOT ätstörningar.
Med tanke på hur ätstörningarna har ökat lavinartat och krypit ner i åldrarna så att man inte ens går säker på lågstadiet längre så borde alla kurser vara MOT.
Nåväl. Jag var givetvis sponsrad och skulle kolla läget.

Jag och en massa anorektiker. Jag hade laddat med två frukostar och en smoothie och en banan extra i väskan, men ändå. Ändå blev jag så himla hungrig. Nästan direkt blev jag hungrig.
Då är man liksom mer svåryogad. Om man bara tänker på mat. Särskilt om temat är ätstörningar.
Försökte äta frukt i pausen utan att verka alltför tokhungrig. Försökte låta bli att kämma ur mig one-liners av typen "Guuud jag e så hungrig jag tror jag svälter ihjääääl". Verkade liksom opassande eftersom flertalet närvarande de fakto höll på att svälta ihjäl.

Som tur var så var kursen inte särskilt fysiskt utmananade. Man andades mest och hade det ganska skönt. Särskilt nöjd var jag med att rummet harmonierade så vackert i vita toner och hade tända ljus och vita plädar. Minns med fasa min senaste yoga kurs, då FÖR gravida, med kornblå väggar och orange madrasser, och så yoga-Mira på det som såg ut som en kvinnlig Hans Scheike. Jag blev tokstressad av hela situationen.
Här blev jag däremot lugnet själv.
Och somnade.

Vaknade hungrigare än någonsin.
Men kursen var verkligen härlig! Rekommenderas varmt för alla slitna människor. Att bara få ligga och andas, under en pläd, till skön musik och tända ljus. Sova lite. Andas lite mer.

Börja yoga! 435 miljoner människor kan inte ha fel!

....och visst är salen som gjord för en liten tupplur?



Ps.  VECKANS HETASTE TIPS: TA MED MATSÄCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0