"Bruno var hård och sträng"


INTERVJU MED ANTON ROUDET, DELTAGARE I DAGENS BARNPASS MED NORDIC MILITARY TRAINING

Hallå där Anton, 6 år, som just överlevt sitt första NMT-pass. Hur var det?
Det var jobbigt och det var kul och det var svårt. Jag var nervös innan för mamma har berättat en massa äckliga saker som att vi skulle brottas. Och det skulle hålla på i TVÅ TIMMAR!
Hur var instruktören?
Jag ville brotta ner honom. Och det gick väldigt bra. Jag kom halvvägs i alla fall. Bruno var hård och sträng. Han gjorde rejält skitiga saker.
Vad då för saker?
Typ hoppa i kobajs. Och vi fick klättra uppför en gyttjig backe.
Vad var roligast under passet?
Att krypa upp för den gyttjiga backen på alla fyra. Häftigast var när vi tog skydd på mage och rygg. Så här! (demonstrerar vilt i vardagsrummet och visar dessvärre inga tecken på trötthet efter passet)
...och jobbigast?
Grodhoppen nerför grusiga backen. Sen drog vi en bil som vägde 2000 kilo, tungt. Barnen drog och de vuxna hjälpte typ inte till ett dugg.
Hur var det att träna i hela två timmar, blev du trött?
Äh, jag ville köra mer. Jag var inte trött alls (även detta demonstreras ivrigt genom att göra kullerbyttor, hopp, armhävningar följt av ett galopperande i rasande tempo runt i vardagsrummet).
Du var ju lite nervös innan, var det nåt som kändes läskigt?
Läskigast och blötast var röret. Vi kröp genom ett långt rör med vatten. Först fick jag kliva i typ värsta djupa vattenpölen så foten bara sjönk ner. Och jag blev typ lite nervös när Bruno berättade att det var en kille som hade dött i röret.
Hm...jaha det låter som nån slags fransk pedagogikVill du köra NMT-igen?
Absolut! Fast inte förrän nästa vecka för jag har träningsvärk i magen. Men jag har sparat den där tabletten som man blir stark i benen av (dextrosol, reds anm.) till nästa pass!

Kommentarer
Postat av: NMT-Anne-LI

Helt underbar intervju med Anton !! Han och Gustav slet som galningar, det fanns inget som kunde stoppa dem. Är ni trötta frågade jag? NEEEEJ! skrek de bakom mig. Helt underbara killar !!! Så roligt att få en förmiddag med dessa fantastiska barn.

Hälsar Anne-Li på NMT

2009-12-05 @ 21:06:05
Postat av: sofia

HÄRLIGT! Du kan få dem en förmiddag NÄR DU VILL! kram

2009-12-06 @ 00:42:48
Postat av: Petra

helt underbart!!! Vilken kille ni har....tycker jag känner igen ordvalen :0)

2009-12-06 @ 19:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0