Härlig morgon med J.R.

Tänk, när man talar om trollen...
..på väg från parkeringen mot Östermalms IP diskuterade jag vart Snygg-Jonas tagit vägen.
(ja, alltså jag diskuterade inte helt med mig själv, utan med Magnus, även om jag i mitt komaliknande tillstånd förvisso vore fullt kapabel till att föra diskussioner med mig själv utan att det skulle förefalla som något särskilt anmärkningsvärt).
"Jonas brukar köra så kreativa pass" sa jag (det var väl det vassaste jag kom på att säga just då, mest tänkte jag förstås på att han är så söt och snäll).

Och så stod han där, i egen hög person. Med en överraskning i bakfickan så klart: THE ROPE.
Med anledning av detta faller tyvärr det schysta smeknamnet snygg-Jonas, för nu blir det J.R. i fortsättningen.
Jonas Rep alltså.

JR ställde upp oss i två sköna kolonner och sen blev det kuta av. Med rep.
Och styrkeövningar. Med Rep.
Och Kräl och kryp – med rep.
Och bära varann på ryggen - med rep.
Springa baklänges. Med rep.
Spurta i backar. Med rep.
Och skutt och hopp, med - you guessed it - REP.

Jag visste inte ens att man kunde göra så mycket med ett rep. Dra upp bilen ur diket och dra dragkamp är väl det enda jag använt rep till. Bondage har aldrig riktigt varit min grej.

Men det var ingen hejd på allt JR fick oss att göra med det där jäkla repet. Och kul var det dessutom!
När vi dundrade fram med repet i den allra vackraste trollskogen, med dimma mellan granarna och morgonsol som strålade ner på oss, så tackade jag gudarna för att jag även denna morgon övervann min trötthet och min kassa karaktär och tog mig in till träningen.

För NMT och J.R. överraskade – igen.


PS. Ha en härlig helg! Drar mig nu mot Norra Dalarnas vildmark där IT-teknik och mobiltäckning tyvärr ännu inte har vunnit mark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0